Tagi

,

cristo-rey      Już dziesiąty raz obchodzimy święto Królowania Bożego – święto mające głębokie znaczenie w dzisiejszych czasach.

 
Uroczystość ta z woli Namiestnika Chrystusowego stała się świętem katolickiego czynu, którego zadaniem jest uznać praktycznie królewskie prawa Chrystusa nad światem całym, nad narodami i państwami, nad rodzinami i poszczególnemi jednostkami.

 
Jednak to ponowne intronizowanie Boga-Człowieka idzie trudno i z oporem. Mało chrześcijan rozumie i chce uznać panowanie Chrystusa nad sobą. Mnóstwo natomiast wyłamuje się zuchwale spod Jego władzy, życie swe dostrajając do zasad świata, śmiertelnego wroga Jezusa.

 
Do tych to katolików – a może i ty do ich liczby należysz? – zwraca się Chrystus-Król z rozdzierającą serce skargą (wyrytą na ścianie tumu w Luebeck), która niech będzie dla wszystkich rachunkiem sumienia na tegoroczną uroczystość królowania Bożego. –

 

Nazywacie Mnie MISTRZEM – ale nie radzicie się Mnie!

Chrystus KrólMówicie, że jestem ŚWIATŁOŚCIĄ – ale nie widzicie Mnie!

Nazywacie Mnie PRAWDĄ – a nie wierzycie Mi!

Nazywacie Mnie DROGĄ – a nie idziecie po niej!

Nazywacie Mnie ŻYCIEM – a nie pragniecie Mnie!

Mówicie, że jestem MĄDRY – a nie naśladujecie Mnie!

Mówicie, że jestem PIĘKNY – a nie kochacie Mnie!

Mówicie, że jestem BOGATY – a nie prosicie Mnie!

Mówicie, że jestem WIECZNY – a nie szukacie Mnie!

Mówicie, że jestem MIŁOSIERNY – a nie ufacie Mi!

Mówicie, że jestem SZLACHETNY – a nie służycie Mi!

Mówicie, że jestem WSZECHMOCNY – a nie szanujecie Mnie!

Mówicie, że jestem SPRAWIEDLIWY – a nie boicie się Mojego sądu!

Cóż odpowiemy Królowi naszemu Jezusowi, w dniu Jego święta?

Złóżmy Mu hołdy i śluby nasze:

Jesteś naszym MISTRZEM – usłuchamy Twoich rad!

Jesteś naszą ŚWIATŁOŚCIĄ – pójdziemy za Tobą!

Jesteś PIĘKNY – pokochamy Cię!

Jesteś WSZECHMOCNY – uszanujemy Cię!

Jesteś naszym PANEM, ODKUPICIELEM, BOGIEM – będziemy Cię wielbić!

Jesteś naszym KRÓLEM – poddamy się Tobie!

Rycerz Niepokalanej, rok XIV, październik 1935, Nr. 10 (166), str. 292.