Tagi

, ,

Trójca PrzenajświętszaCzy w duszy, mającej łaskę poświęcającą, mieszka tylko Duch Święty czy cała Trójca Święta?

 

Niektóre zdania Pisma św., np. „Nie wiecie, że Kościołem bożym jesteście, a Duch Boży mieszka w nas?” mogą nasuwać myśli o łasce poświęcającej. W rzeczywistości taka dusza jest  świątynią całej Trójcy Św.. wskazują na to słowa P. Jezusa: „Jeśli mię kto miłuje, będzie chował mowę moją, a Ojciec mój umiłuje go i do niego przyjdziemy i mieszkanie u niego uczynimy”.

 

Tę prawdę, że Bóg mieszka w takim człowieku, pięknie i dobitnie wyrażają następujące akty strzeliste, udarowane przez Kościół odpustami. Warto je sobie zapamiętać i uwielbiać nim Trójcę św. w nas przebywającą. Oto one:

  • „O Trójco Przenajświętsza, uwielbiam Cię, mieszkającą przez łaskę swoją w duszy mojej”.

300 dni odpustu.

  • „O Trójco Przenajświętsza, mieszkającą przez łaskę swoją w duszy mojej, spraw, niech Cię kocham coraz więcej”.

300 dni odpustu.

  • „O Trójco Przenajświętsza, mieszkającą przez łaskę swoją w duszy mojej, uświęcaj mię coraz więcej”.

300 dni odpustu.

  • „Pozostań, Panie, we mnie i Ty bądź prawdziwą radością moją”.

300 dni odpustu.

 

Posłaniec Serca Jezusowego, rocznik 78, Nr. 2, luty 1949, str. 62.

