Tagi

,

W III niedzielę po Wielkanocy dzień Opieki św. Józefa

W III niedzielę po Wielkanocy dzień Opieki św. Józefa

Zmarły w 1889 roku kardynał Massaia z zakonu Kapucynów, do końca swego 80-letniego życia nie korzystał z okularów, jakkolwiek dnie całe przepędzał na czytaniu i pisaniu.
Zapytany przez adwokata Simametti z Neapolu o przyczynę, w krótkich słowach zdradził swoją tajemnicę.
„To jeszcze nic! Więcej chyba jednak zaciekawi Pana sposób, w jaki to się stało?
Gdy w roku 1869 udawałem się do Abisynii dla objęcia misyjnej placówki, tak miałem wzrok nadwerężony, iż dla zabezpieczenia ciągłości pracy zabrałem ze sobą cały komplet okularów.
Obawy moje nie były płonne. Z każdym dniem słabła siła wzroku. Po kilku latach najsilniejsze okulary niewiele już pomagały. Czułem, iż jeszcze kilka tygodni, miesięcy, a czarna noc ślepoty okryje mój wzrok, uczyni piękny Boży świat niewidzialnym.
Łatwo wyobrazić, jakim to napełniło mnie smutkiem.
Wtedy to pewnej środy zebrałem wszystkie okulary, a złożywszy je przed obrazem św. Józefa, który był patronem naszej kaplicy, padłem z głośnym płaczem na kolana wołając przez łzy: św. Józefie, ty wiesz jak mi wzrok jest potrzebny, wszak pracuję nad rozszerzaniem czci twego syna, Jezusa Chrystusa.
Przywróć mi wzrok, najdroższy Ojcze i to zaraz.
Oto w podzięce składam te szkła, którymi dotąd się posługiwałem.
Przestałem płakać, ale po chwili rozpłakałem się jeszcze rzewniej. Były to już jednak łzy radości. Św. Józef ulitował się mej nędzy, przywrócił wzrok, którym dotychczas się posługuję”.

Z książeczki O Bernard od Matki Bożej, Święty Józef wzór nasz i opiekun, Kraków 1939, rozdział VI, str. 87-88.

Wszystkich czcicieli św. Józefa informuję, że w trzecią niedzielę po Wielkiejnocy (tj. 26.04.2015) jest dzień Opieki św. Józefa.

